forward_to_inbox Webmail
manage_search

Eğitim Modelimiz

Detay

Anaokulumuz Uluslararası Bakalorya Organizasyonu tarafından PYP (İlk Yıllar Programı) uygulamasında yetkilendirilerek IB Dünya Okulu statüsü kazanmıştır.

PYP (İlk Yıllar Programı), 3-12 yaş arasındaki çocuklar için tasarlanmış, tüm dünyada kabul gören, saygın ve sadece onaylanmış okulların uygulayabildiği uluslararası bir eğitim programıdır. Bu program; uluslararası bilince sahip, araştıran-sorgulayan, meraklı, bilgili ve duyarlı vatandaşlar yetiştirmeyi amaçlar. Eğitimin merkezine öğrenciyi alır. Bağlantılar kurmanın, akademik disiplinler arasındaki ilişkileri keşfetmenin ve konuların bireysel kapsamlarını aşacak şekilde bilgi edinmenin önemini vurgular. Aynı zamanda öğrenimlerini çevrelerindeki dünya ile ilişkilendirme konusunda da özgün fırsatlar sunmaya odaklanır.

İlk Yıllar Programı’nda öğrenme, konular arasındaki geleneksel sınırları aşmayı hedefler. Öğrenciler disiplinler üstü altı temayı araştırırlar.

Çocuklar, çevrelerindeki dünyayı merak ederler ve sorular sorarlar. Uyguladığımız program çerçevesinde anaokulumuzda çocuklarımızın doğal merakları desteklenir ve gözlemleyerek, deneyerek, araştırarak – sorgulayarak öğrenirler.

Oyun, öğrenmenin doğal bir yöntemidir. Çocuklar, oyunlar aracılığıyla birçok beceriyi bir arada kazanırlar ve öğrenme eğlenceli hale gelir.

Akranları ile iletişim kuran öğrencilerimiz, işbirliği yaparak, farklı bakış açılarını anlamaya çalışarak, sosyal-duygusal becerileri yanında problem çözme becerilerini de geliştirirler.

Dil, düşüncenin temel aracıdır. Çocukların dil becerileri okuma, yazma, dinleme ve konuşma etkinlikleri ile desteklenir.

Çocuklar, temalar doğrultusunda projeler geliştirirler. Bu projeler sayesinde farklı disiplinler arasında bağlantı kurarlar, yaratıcılıklarını ve sunum becerilerini geliştirirler.

Tam zamanlı İngilizce eğitimi ile çocuklarımız İngilizceyi; doğal günlük akış içinde yaratıcılıklarının desteklendiği, öğrenme sürecine etkin katılım sağladıkları “Aktif Öğrenme Metodu” ile öğrenmektedirler.

Doğayla iç içe olan okulumuzda çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi için “Eko-Okullar” programı uygulanmaktadır. Program kapsamında öğrencilerimizin katılmış olduğu çeşitli projeler aracılığıyla evlere ulaşarak daha yeşil toplulukların oluşmasına katkıda bulunur. Programın uygulanması esnasında öğrenciler, yaşamları boyunca kullanacakları alışkanlıklar kazanırlar.

İnteraktif yöntemler aracılığıyla uyguladığımız Mathazone Matematik programı çocukların müzik, sanat, oyun, bilim ve duygularla matematiği birleştiren yaratıcı bölümler sunarak, programdaki karakterlerle birlikte drama ve hikaye çalışmalarıyla bütünleşen oyun teknikleriyle farklı öğrenme şekillerini ve yeteneklerinin gelişimini destekler.

Okulumuzda, yaş gruplarına yönelik olarak sosyal yönden destekleyici birçok branş dersi yer alır. Bunlar; görsel sanatlar, yüzme, seramik, tenis, müzik, beden eğitimi, cimnastik, halk oyunları-dans, satranç, yaratıcı masal, bilişim teknolojileri dersleridir. Tüm branş derslerimize alanında uzman branş öğretmenleri girmektedir.

Uyguladığımız eğitim programları ile hedefimiz, Atatürk ilke ve inkılaplarına sahip, evrensel değerleri özümsemiş, çevreye duyarlı, araştıran, sorgulayan, yaratıcı, kendi bedensel ve iç dünyasının farkında, değişikliğe açık, etkili iletişim kurabilen, sorun çözebilen, sahip olduğu potansiyeli tam olarak özgür ve bağımsız kararlar alıp uygulayabilen, kendine güvenen bireyler yetiştirmektir.