Marmara Koleji gibi köklü bir eğitim kurumunun eğitim modeli, öğrencilerin tüm yönleriyle gelişimlerini destekleyen, onları hem akademik hem de sosyal hayata hazırlayan bir yaklaşımdır.
1. Bütünsel Eğitim Yaklaşımı
Akademik ve Sosyal Bütünlük: Hem akademik hem de sosyal becerilerin gelişimini destekleyen bir eğitim modeli tercih edilir. Yani, öğrenciler ders bilgisi dışında yaratıcı düşünme, iletişim becerileri, problem çözme ve öz yönetim gibi sosyal becerilerde de güçlendirilir.
Psikolojik Destek ve Rehberlik: Öğrencilerin kişisel gelişimleri için rehberlik ve psikolojik destek sağlanır, onların ihtiyaçları ve sorunları yakından takip edilir. Bunun yanında öğrencinin akademik gelişimini destekleyici çalışmalar yapılır. Kariyer planlamalarına destek verilir.
2. Bireysel Gelişime Odaklanma
Kişiye Özgü Eğitim: Öğrencilerin farklı öğrenme stillerine hitap eden, kişiye özel eğitim yöntemleri geliştirilir. Her öğrenci kendine has bir öğrenme hızı ve yöntemiyle desteklenir. Bu amaçla her eğitim yılı başında Rehberlik Servisinin öncülüğünde bir çalışma yapılır. Yapılan çalışma sonucunda ortaya çıkan veriler ilgili öğretmenlerle paylaşılarak öğrencinin bireysel öğrenmesi desteklenir.
Etkileşimli Öğrenme Ortamları: Öğrencilerin aktif katılım sağladığı, proje bazlı ve takım çalışmasına dayalı eğitim etkinlikleri yapılır. Bu konuda ulusal ve uluslararası kurum, dernek ve okullarla iş birliği yapılır.
3. Teknoloji Entegrasyonu
Dijital ve İnovatif Eğitim Materyalleri: Teknolojiyi eğitime entegre eden yöntemler kullanılır. Akıllı tahta, online eğitim araçları, simülasyonlar ve sanal gerçeklik gibi dijital kaynaklar sayesinde dersler daha ilgi çekici hale getirilir.
Kodlama ve Dijital Okuryazarlık: Geleceğin dünyasında ihtiyaç duyulacak teknoloji ve dijital beceriler (kodlama, veri analizi, medya okuryazarlığı vb.) müfredatta yer alır.
4. Disiplinler arası Yaklaşım
Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Yetisini Geliştirme: Disiplinler arası projeler ve derslerle, öğrencilerin farklı alanlarda bilgi sahibi olup bu bilgileri ilişkilendirebilme becerisi kazanmaları sağlanır. Bunun için Kurumda sene başında yatay ve dikey toplantılar yapılarak sürecin bütünlüğü oluşturulur. İkinci dönemin başında yapılan yatay ve dikey toplantılarla yapılan çalışmaların amacına uygunluğu kontrol edilir. Yıl sonu toplantılarında ise bir yılın değerlendirilmesi yapılarak alınabilecek önlemler tespit edilir.
Fen ve Sanatın Birlikte İşlenmesi: STEM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) ve sanatın bütünleşik bir şekilde ele alınması, öğrencilerin yaratıcı düşünce kapasitelerini güçlendirilir.
5. Yabancı Dil Eğitimi
Erken Yaşta Dil Eğitimi: Küresel bir bakış açısı kazandırmak adına, İngilizce eğitimi erken yaşlardan itibaren verilir ve ileri düzeyde bir dil seviyesi hedeflenir. Öğrenci mezun olduğunda C1 düzeyinde olması sağlanır. Aynı zamanda okul bünyesinde Cambridge ve IELTS gibi uluslararası yabancı dil sınavları uygulanarak öğrencilerin dil seviyelerini uluslararası platformda sertifikalandırması sağlanır. 9-10.sınıf düzeyinde öğrencilerin dil seviyelerine göre sınıflara ayrılmaları sağlanır.
Çift Dil İmkânı: İngilizcenin yanı sıra ikinci bir yabancı dil (Almanca-Fransızca) öğrenme seçeneği sunulur. Dil eğitimi kültürel farkındalık da kazandıracak şekilde tasarlanır.
6. Değerler ve Sosyal Sorumluluk Eğitimi
Etik ve Sorumluluk Bilinci: Öğrenciler, etik değerler ve sosyal sorumluluk bilinciyle yetiştirilir, topluma katkı sağlama sorumluluğu kazandırılır.
Çevreye Duyarlılık: Çevre bilinci ve sürdürülebilirlik konusunda farkındalık yaratacak etkinlikler düzenlenir. Bunun için okulda planlı bir çalışma yürütülür.
7. Spor ve Sanat Faaliyetleri
Sanat ve Sporda Teşvik: Sanat ve sporun eğitimde güçlü bir yeri vardır, öğrencilerin sanatsal ve sportif yetenekleri desteklenir. Resim, müzik, dans gibi sanat alanlarında öğrenciler aktif olarak katılımı sağlanır ve kendilerini ifade etme imkânı bulurlar.
Spor Faaliyetleri: Sağlıklı bir yaşam tarzını teşvik eden, her öğrencinin katılım sağlayabileceği spor aktiviteleri düzenlenmeli ve bu faaliyetlere katılım teşvik edilir. Okul bu konuda öğrencilerine çok fazla ve farklı olanaklar sunar. Öğrencilerin bu olanakları kullanılması teşvik edilir.
8. Veli İletişimi ve İş Birliği
Açık İletişim Kanalları: Velilerle düzenli iletişim sağlanır, çocuklarının gelişimi hakkında düzenli bilgilendirme yapılır. Bu konuda okul etkin çalışmalar yapar. Görüşmeler randevu sistemine ile yürütülmektedir.
Aile Eğitimleri: Velilere yönelik seminerler ve atölyelerle, çocukların gelişimlerine katkı sağlanır. Öğrencilerin yaş seviyelerine uygun ve günün koşullarına uygun bilgilendirme seminerleri ve atölye çalışmaları yapar.
Bu model, Marmara Koleji’nin eğitim anlayışına uygun olarak öğrencilerin bilgi, beceri ve değerlerle donanmış bireyler olarak yetişmesini sağlar, onları iş arayan değil aranan gençler olmasını sağlayarak geleceğe güçlü bir temel ile hazırlar.